Bidden

Bidden is eigenlijk zo eenvoudig
het is praten met God de Heer
Zijn gedachten tot de jouwe maken
samen EEN, het is niet meer.

Bidden is ook ontzettend moeilijk
je hoofd leeg maken van alle zorgen
stil zijn en leren luisteren
niet denken aan vandaag of morgen.

Bidden is ook nachten waken
vechten zoals Jakob deed
maar ook stille overgave
vertrouwen dat God het goede geeft.

Bidden zijn tranen die blijven stromen
van verdriet of van geluk
een open hart gericht op Jezus
ook al ben je van binnen stuk.

Bidden is ook mogen ontvangen
rust en vrede dwars door alles heen
weer heel zeker mogen weten
Hij draagt me, ik ben niet alleen!

2 responses to this post.

  1. je hebt moie gedichten gemaakt
    ik heb er een paar op mijn site geplaatst

    Beantwoorden

  2. Fijn om te mogen lezen dat je mijn gedichten mooi vindt en ze op je site hebt geplaatst.
    Ik zou het wel waarderen als je een bronvermelding er bij plaatst naar http://www.myplaceofpeace.wordpress.com
    Bedankt
    Cobi

    Beantwoorden

Plaats een reactie