Ik zou willen vliegen

Ik zou willen vliegen

Ik zou wel willen vliegen
als een vogel zo vrij
gedragen door de luchtstroom
van Gods Liefde diep in mij.

Ik zou mijn vleugels spreiden
groots en wereldwijd
een schuilplaats voor de verdrukten
overwinnen elke strijd.

Ik zou de wereld willen veranderen
te beginnen bij mezelf
alleen leven vanuit Gods Liefde
nergens oorlog of geweld.

Ik zou alle kinderen laten lachen
vrolijk spelend vrij en blij
dat zij zich geliefd mogen weten
samen met Jezus aan hun zij.

Ik zou oude mensen vreugde geven
nooit meer eenzaam of alleen
jong en oud samen verenigd
kinderen zingend om hen heen.

Ach ik kan alleen maar schuilen
onder Gods vleugels als Zijn kind
dat uit zichzelf niets kan doen
maar door Gods Geest weer vrede vindt.

4 responses to this post.

  1. Posted by Anoniem on 13 september 2011 at 9:24 am

    Lieve Cobi.

    Wat weer een prachtig gedicht heb je gemaakt.
    Ja wat zou dat een wonderlijk iets zijn.
    We kunnen er hier al wat aan gaan doen.
    En eens komt het allemaal goed.

    Liefs Douwina.

    Beantwoorden

  2. Dag Cobi,

    Wat een prachtig gedicht weer.
    Beseften veel mensen dit maar, dan zou er ook geen oorlog meer zijn.
    Maar zo ver is het jammer genoeg nog niet.

    Groetjes van
    Hannie Piket

    Beantwoorden

  3. Dank voor jullie reactie, Hannie en Douwina.

    Loopt je gedichtenbundel al een beetje, Hannie?

    Fijne dag,
    liefs
    Cobi

    Beantwoorden

  4. Lieve Cobi,

    Ik moet eerlijk bekennen dat de bundel nog niet zo loopt als ik zou willen.
    Misschien aan het eind van het jaar met sinterklaas of kerst.
    Moed houden maar!

    Hannie

    Beantwoorden

Geef een reactie

