Herdenking

Jouw licht is niet gedoofd
al schijnt het niet meer op aarde
het straalt nu in de hemel
en blijft van grote waarde.

Je gaf het door aan mij
zoals ik het weer door mag geven
het verbindt ons met elkaar
en met het eeuwige leven.

De kaars die ik voor jou ontstak
brandt nu klein en teer
toch geeft ze hoop en uitzicht
we zien elkander weer.

Ik denk aan al die mensen
met een groot en stil verdriet
dat God hen moge troosten
Zijn Licht verlaat ons niet.

4 responses to this post.

  1. Een prachtig gedicht Cobi,wij kunnen al iets van het licht op aarde aan
    elkaar doorgeven. Tot dat in de hemel het grote Licht voor ons ontbrandt.
    Groetjes en liefs van
    Hannie Piket

    Beantwoorden

  2. Posted by Jan G. Gaasenbeek on 7 november 2012 at 4:13 pm

    Dankjewel Cobi, ik ben door je gedicht geraakt en bemoedigd. Jan G.

    Beantwoorden

Geef een reactie

